top of page

Hayaller, Hedefler, Planlar


Bundan iki sene önce yeni yılın ilk gününde bir liste yapmıştım. Hedeflediğim, planladığım ve hayalini kurduğum şeyleri alt alta yazıp, sene içinde yapabilmeyi ummuştum. İki yıldır bu geleneği sürdürüyorum. Yılın ilk günü kahvaltıdan sonra kalemi ve kağıdı elime alıp listemi yapmaya başlıyorum. Başlamadan önce elbette bir önceki yıldan kalma listeye bakıyorum neler olmuş, neler olmamış diye. Hayal kurmayı çok seven biri olarak listem epey uzun oluyor ve olamamış şeyler de çok fazla haliyle. Ama olsun bir kenarda yazılı dursun, neyin ne zaman olacağı belli olmaz. Bu benim için oldukça iyi bir motivasyon kaynağı.

Yazmanın ne kadar önemli olduğunu bu sayede daha iyi anlar oldum. Bu durum planlı olma konusunda beni çok destekliyor. Bence doğru ya da fazla zaman yoktur iyi planlanmış zaman vardır. Özellikle modern dünyanın bir parçası olan kadının her şeyi çok iyi yapmak zorundaymış gibi görülmesi hakikaten yıpratıcı. Hem içeride hem de dışarıda yorucu bir tempoyla çalışan kadın iyi bir anne, eş ve çalışan olmak zorunda. Aynı zamanda her daim bakımlı, temiz, zayıf olmak zorunda. Bu mümkün değil biliyorsunuz değil mi? Herkes her şeyi çok iyi yapamaz, yapması da gerekmez. Ama bütün bu karmaşa içinde iyi planlanmış zaman resmen hayat kurtarıyor.

Geçenlerde ‘hayallerini yüksek sesle söyle, gerçekleşsin’ gibi bir cümle okumuştum. Hayallerini yaz, gerçekleşsin diyorum ben de. Bundan beş,altı sene önce bir film seyretmiştim. Aklıma geldikçe de seyrederim. Hayatımda seyrettiğim en güzel filmlerden biri. Julie&Julia. Hikayede Julie ve Julia adında iki kadının farklı zaman dilimlerinde gerçek hayattan esinlenilmiş hikayeleri anlatılıyor. Julie bir roman yazmaya başlamış ama bitirememiş, hayatından memnun olmayan bir kadın , yemek yapma tutkusu hakkında bir blog yazmaya başlıyor. Her gün Julia Child'ın önerdiği tariflerden birini veya birkaçını deniyor ve düzenli olarak bloguna deneyimlerini yazıyor. Ama bunu bıkmadan, usanmadan, ertelemeden yapıyor. Ve sonunda hayal ettiği şeylere ulaşıyor. Sadece yazarak. Ayrıca bunun için çok şeye de ihtiyaç yok. Mesela dünyanın en güzel şiirini basit bir kurşun kalemle yazabilirsiniz. Yeter ki isteyin ve başlayın. Bazen başlamak için şartların olgunlaşmasını beklememek lazım çünkü bu hiç olmayabilir. Hemen başlamak ve vazgeçmemek lazım. İşin sırrı burada. İşte buraya yazıyorum aslında daha çok kendime hatırlatmak için.

Yeni listeye geçen sene yapamadıklarımı aldım. Elbette daha çok gezmek ve kilo vermek listenin en başında. Ve bir sürü küçüklü büyüklü hayalim var. Bakalım neler olacak.


Featured Review
Tag Cloud
No tags yet.

kitap hayat

cemile karakaş

ne kadar kendi oldu insan, o kadar başka!
bottom of page