top of page

Çocuk ve Kitap


Çocuk edebiyatını hep çok sevdim. Sadece çocukken değil, her zaman. Uzunca bir zaman çocuk kitabı okumamıştım. Ta ki kızım dünyaya gelene kadar. Birkaç yıldır bunun üzerine daha çok düşünüyor, araştırıyor ve okuyorum.

Özellikle kendi çocukluğumda okuduğum şeylerle karşılaştırma yaparken buluyorum kendimi. Kesin olarak belirtmeliyim ki artık daha özenli ve profesyonel yaklaşılıyor çocuk edebiyatına.. Eskilere bakınca inanılmaz dramatik ve korkutucu ögelerin öne çıktığını görüyorum. Şimdi ise yaş grupları ve içerik konusuna çok daha dikkatli yaklaşılıyor. Ayrıca ebeveynler de seçici davranıyorlar. Yine de çok fazla kitap var ve hangisinin daha uygun olduğuna karar vermek güç.

Geçenlerde kitapçıda uzun uzun kitapları inceledim ve bir kaç kitap aldım. Bilgin Adalı’nın Kanatlı Kirpiyle Uçan Kaplumbağa ‘sına bayıldım. Çocuk diyince akla hemen hayal kurmak gelir. Ama hayal ettiğimiz şeyler bazen bizim için pek de iyi olmayabilir. Kitap bunu o kadar güzel anlatmış ki. Hem hayal kurmanın biricikliğini hem de sahip olduklarımızın değerini.. Hayaller ve gerçekler ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi. Çocuklara bazı şeyleri anlatmak pek kolay değil. Bence kitap bunun en iyi yolu. Doğru kitapları çocuklarımızla buluşturmak da bizlerin görevi..


Featured Review
Tag Cloud
No tags yet.

kitap hayat

cemile karakaş

ne kadar kendi oldu insan, o kadar başka!
bottom of page